Języki, których uczymy:

Zajęcia dla dzieci

LANGUS podlega warszawskiemu Kuratorium Oświaty. Dzieci są naszymi wyjątkowymi Klientami. Kursy dla dzieci prowadzimy angażując wszystkie dziecięce zmysły i umysły. Nasi najmłodsi Słuchacze uczestniczą w projektach kulturalnych takich jak konkursy piosenki i konkursy recytatorskie, na zajęciach poznają zwyczaje krajów anglosaskich, frankofońskich i kręgu kultury iberoamerykańskiej.

Uczymy wyłącznie w małych grupach 4-8 osobowych już od 6 roku życia. Najmłodsze dzieci mają zajęcia 2 x 45min. w tygodniu. Pamięć dziecka jest nietrwała, a odcinki koncentracji krótkie. Z drugiej strony umysł dziecka jest niezwykle chłonny i ma możliwości, które niewykorzystane przepadną i nigdy nie powrócą.  Dlatego uważamy, że zajęcia z dziećmi powinny być częste i nie za długie, nauka powinna przybierać formy zabawy, a przez pierwszy rok, lub dwa lata można BARDZO EFEKTYWNIE uczyć młodsze dzieci bez pomocy pisania i czytania. Wymiar godzinowy jest stopniowo zwiększany do 2 x 60min. w tygodniu począwszy od IV klasy, aż do 2 x 90 min. w tygodniu dla gimnazjum. Zachęcamy Rodziców do częstego kontaktu ze szkołą. Pracownicy biura i lektorzy chętnie udzielą wszelkich informacji na temat nauki najmłodszych Słuchaczy i pomogą zbudować plan ich rozwoju językowego.

Kursy dziecięce podzielone są na grupy wiekowe co 2 lata oraz według kompetencji językowej. Zajęcia prowadzą pedagodzy z dużym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z dziećmi. To pasjonaci swojej pracy, którzy potrafią ukierunkować niespożytą energię naszych najmłodszych Słuchaczy i rozwinąć w nich pasję do nauki języka. Stosujemy programy nauczania zatwierdzone przez MEN. Aby zapisać dziecko na kurs należy odwiedzić biuro szkoły. Poprosimy przyszłego młodego Słuchacza o wypełnienie krótkiego testu (15 minut), który jest dobrany do możliwości poznawczych każdej grupy wiekowej. Ponadto lektor odpowiedzialny za zajęcia zweryfikuje wynik testu.

Argumenty przemawiające za wczesną nauką języka:

  • Struktura mózgu:
    Część mózgu odpowiedzialna za mowę jest najbardziej „chłonna” między pierwszym a dziewiątym/dziesiątym rokiem życia.
  • Wymowa i intonacja:
    ponad wszelką wątpliwość udowodniono, że tylko dzieci, które rozpoczną naukę języka obcego przed okresem dojrzewania, mają możliwość opanowania wymowy i intonacji w stopniu całkowitym, czyli na poziomie native speakera.  Potem jest to NIEMOŻLIWE – naukowcy tłumaczą to zmianami fizjologicznymi, które zachodzą w mózgu w okresie dojrzewania. Lepsza wymowa bardzo ułatwia komunikację.
  • Rozumienie ze słuchu, mówienie:
    choć dzieci uczą się wolniej niż nastolatki, to ostatecznie lepiej od nich mówią i rozumieją ze słuchu. Nastolatki mogą osiągać lepsze wyniki w innych ‚obszarach’ języka (tłumaczenie, powtarzanie zdań czy nawet ocena poprawności językowej wypowiedzi), ale to właśnie mówienie, rozumienie ze słuchu i wymowa stanowią o znajomości języka w naszych czasach. Opanowanie tych trzech dziedzin języka staje się coraz trudniejsze z upływem lat, a dzieciom przychodzi to w sposób spontaniczny.
  • Język ojczysty a język obcy:
    badania dowiodły, ze w zdecydowanej większości przypadków nauka języka obcego wpływa pozytywnie na naukę języka ojczystego. W Wielkiej Brytanii dowiedziono, że dzieci uczące się języków obcych osiągały lepsze wyniki ogólne, niż te, które języków się nie uczyły.
  • Bardzo nieznaczne różnice indywidualne:
    wczesny (zwłaszcza przed 9 rokiem życia) i intensywny kontakt z językiem oznacza, że dzieci dysponują bardzo zbliżonymi możliwościami nauki języka – różnice indywidualne są jeszcze bardzo nieznaczne. Z wiekiem się nasilają i w efekcie wpływają na stopień znajomości języka. Można to prawdopodobnie tłumaczyć spontanicznością dzieci i w brakiem lęku przed mówieniem, a także otwarciem na nowe sytuacje.

LANGUS poleca:

ANIMAL SONG

WHAT’S THE WEATHER LIKE

WHERE IS IT?

CHILDREN’S SONG

BODY PARTS

nowy